
Kosmiczne fajerwerki wyjaśniają kilka kosmicznych zagadek
7 marca 2013, 06:57Obecnie centrum Drogi Mlecznej to spokojne miejsce. Jednak niedawno, zaledwie 10 milionów lat temu, było ono prawdopodobnie źródłem kosmicznych fajerwerków. Do takiego wniosku doszły profesor Tamara Bogdanović z Georgia Institute of Technology (Gatech) i Kelly Holley-Bockelmann z Vanderbilt University.

Seagate szykuje HDD o pojemności 5 i 6 TB
18 lipca 2013, 19:03Seagate Technology, jeden z największych na świecie producentów dysków twardych, ma zamiar poszerzyć swoją ofertę o nowe urządzenia klasy Terascale. W pierwszej połowie przyszłego roku w ramach przeznaczonej dla przesiębiorstw rodziny Constellation ES.3 Megalodon zadebiutują urządzenia o pojemności 5 i 6 terabajtów

Sprejowa walka z pustynią
7 stycznia 2014, 10:45Chińczycy testują nową metodę walki z pustynnieniem - szczepienie sinicami. Zespół Chunxiang Hu z Instytutu Hydrobiologii Chińskiej Akademii Nauk zajmuje się wschodnimi rubieżami pustyni Qubqi w Mongolii Wewnętrznej, będącymi de facto strefą przejściową między stepem a pustynią.

Liczenie kalorii w czasie rzeczywistym
8 lipca 2014, 10:36Specjaliści z General Electric pracują nad domowym urządzeniem, które będzie w stanie określić liczbę kalorii w daniu i przesłać dane na ten temat na smartfon użytkownika. Niewykluczone, że w przyszłości takie urządzenia można będzie wbudowywać w kuchenki mikrofalowe i inne urządzenia.

Elektroniczny szalik
21 stycznia 2015, 11:51Michele Williams z University of Maryland, jest współautorką prezentacji opisującej „inteligentny szalik”, nad którym pracowała podczas stażu w Microsoft Research. Prezentacja została przedstawiona podczas Conference on Tangible, Embedded and Embodied Interaction odbywającej się na Uniwersytecie Stanforda.

Wyciąg z liści kasztana jadalnego rozbraja MRSA
4 września 2015, 10:50W liściach kasztana jadalnego (Castanea sativa) występują związki, które zmniejszają zjadliwość i patogenność gronkowca złocistego, nie wzmacniając przy tym jego lekooporności.

Kolektywna pamięć bakterii
8 marca 2016, 11:53Pojedyncze bakterie mają krótką pamięć, ale grupy bakterii mogą rozwijać kolektywne wspomnienia, co zwiększa ich tolerancję na stres - ujawniają naukowcy z EAWAG i Politechniki Federalnej w Zurychu.

Mikrobiom i włókna pokarmowe zmieniają śluzowy żel w jelitach
15 czerwca 2016, 11:49Naukowcy z Kalifornijskiego Instytutu Technologii (Caltech) wykazali, że wyściełający przewód pokarmowy śluz zmienia się pod wpływem mikrobiomu i błonnika.

Słodzik pozwala oszacować ilość moczu w basenie
3 marca 2017, 11:27Naukowcy wykorzystują słodzik acesulfam K do określania, ile moczu znajduje się w wodzie na basenach.

Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji
13 września 2017, 07:53Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.